11
aug
Off

Slim gebruik van sociale media

Sociale media is niet meer weg te denken tegenwoordig. Facebook wordt overal geadverteerd, je ziet Instagram foto’s regelmatig voorbijkomen en een professional is eigenlijk al niets meer zonder een LinkedIn pagina. Deze sociale media spelen een belangrijke rol in het leven van mensen vandaag de dag en hebben de plaats ingenomen van kranten, telefoongidsen en de Gouden Gids. Als bedrijf ben je gek als je hier geen gebruik van maakt en de meeste ondernemers hebben al tijd gestoken in het maken en onderhouden van een Facebook pagina. Door social media marketing toe te passen, kun je hier een stapje verder in gaan.

Doelgericht adverteren

Door gebruik te maken van zogenaamde internet profielen, kun je alleen de mensen bereiken die je wilt bereiken. Dit is veel doelgerichter dan het plaatsen van een advertentie in de krant. Deze profielen kunnen je vertellen hoe oud iemand is, waar deze persoon woont, of ze kinderen hebben, of ze getrouwd zijn en waarin ze zijn geïnteresseerd. Dit wordt gedaan naar aanleiding van cookies en door te kijken naar iemands browser geschiedenis. Start je een sociale media campagne, dan kun je advertenties plaatsen bijvoorbeeld op Facebookpagina’s van internet gebruikers die al een interesse hebben getoond in een soortgelijk product als de jouwe. Deze voordelen heb je niet als je een advertentie plaatst in een tijdschrift.

Goedkoper adverteren

Adverteren via sociale media is daarnaast goedkoper dan het plaatsen van een advertentie in de krant. En hierbij kun je genoeg hulp krijgen, bijvoorbeeld via Sociaalkapitaal, zodat je effectief kunt adverteren. Het geld dat je erin steekt zal je in de meeste gevallen makkelijk terugverdienen met het aantal extra producten dat je verkoopt. En dit zie je makkelijk terug aan de statistieken die worden bijgehouden van jouw campagne. Als jij de sociale media slim inzet, kan ook jij je hier je voordeel mee doen.